Shop Forum More Submit  Join Login
Spyro Reignited mini Redesign Concept by EmilyStepp Spyro Reignited mini Redesign Concept by EmilyStepp
I slightly redesigned the new Spyro The Dragon for fun. I'm so excited for the Reignited Trilogy! 

I made him a little less chubby (though I think he's cute that way) and added in some Legend of Spyro influences.  It was really fun to figure out how his skeleton could work, though I need more practice with that.  It's based on a few different skeletals by Scott Hartman.   
Add a Comment:
 
:iconmeepin-snek:
Meepin-Snek Featured By Owner Jun 15, 2018  Hobbyist Traditional Artist
I'm amazed at the amount of work that was put into this piece!  Love the little guy!
Reply
:iconemilystepp:
EmilyStepp Featured By Owner Jun 15, 2018  Professional Traditional Artist
Thank you!
Reply
:iconnorthwyrm:
NorthWyrm Featured By Owner May 9, 2018
Scott Hatman does dragon skeletals!?!?!?!?
(cute design btw)
Reply
:iconemilystepp:
EmilyStepp Featured By Owner May 9, 2018  Professional Traditional Artist
haha yep.  Just combine a plateosaurus body, pterosaur wings, and an archosaur head and there ya go.  
Reply
:iconnorthwyrm:
NorthWyrm Featured By Owner May 14, 2018
Aha! A dragon chimera! :P
Reply
:iconvh1660924:
vh1660924 Featured By Owner May 6, 2018
Now that is a convincing looking skeleton.
Reply
:iconemilystepp:
EmilyStepp Featured By Owner May 6, 2018  Professional Traditional Artist
Thank you!  I noticed a little too late that it needs a bit more curvature at the base though haha. 
Reply
:icondr3wzilla:
DR3WZILLA Featured By Owner May 6, 2018
badass, i love it
Reply
:iconhorse14t:
horse14t Featured By Owner May 6, 2018  Hobbyist General Artist
Looks a million times better then whatever Skylanders was trying to do with Spyro.
Reply
:iconthe-simple-thinker:
The-Simple-Thinker Featured By Owner May 6, 2018  Hobbyist Digital Artist
Dang I loved the sky lander games. To bad I only play on Nintendo consoles, this is on Xbox and PS’s
Reply
:iconemilystepp:
EmilyStepp Featured By Owner May 6, 2018  Professional Traditional Artist
I'm a bit behind on Nintendo consoles.  The newest one I have is a Wii.  I have a ps4 though thankfully lol.  
Reply
:iconthe-simple-thinker:
The-Simple-Thinker Featured By Owner May 6, 2018  Hobbyist Digital Artist
Noice. I have a switch and Wii, and some GameCube games, but I don’t actually have a GameCube.😕
Reply
:iconemilystepp:
EmilyStepp Featured By Owner May 6, 2018  Professional Traditional Artist
You don't even need a gamecube when you have a wii luckily.  I hate that backwards compatibility is at the wayside at this point.  I however like my gamecube because I have that gameboy advance attachment for it lol.  
Reply
:iconthe-simple-thinker:
The-Simple-Thinker Featured By Owner May 6, 2018  Hobbyist Digital Artist
Ya I know, but it would still be pretty cool to own a GameCube. I didn’t know you could get a gameboy attachment though, does it work like you can play gameboy games on the cube?
Reply
:iconemilystepp:
EmilyStepp Featured By Owner May 6, 2018  Professional Traditional Artist
en.wikipedia.org/wiki/Game_Boy…  Yep.  On the tv which is kinda weird on a new 4k big screen.  Stretch those pixels to the limit lol.  
Reply
:iconthe-simple-thinker:
The-Simple-Thinker Featured By Owner May 6, 2018  Hobbyist Digital Artist
Gotta admit, that sounds pretty freaking awesome. I looked at some pics on the web, and those pixels did look pretty funny, they were like a square inch each I’m guessing? Looked weird on a big screen
Reply
:iconcookiedopebunnydoge:
CookieDOPEBUNNYDOGE Featured By Owner May 6, 2018  Professional Traditional Artist
lol i still have a figurine of this dude XD
Reply
:iconthe-simple-thinker:
The-Simple-Thinker Featured By Owner May 6, 2018  Hobbyist Digital Artist
Me too😀
Reply
:iconbulborb64:
Bulborb64 Featured By Owner May 6, 2018
i understand theres a lot of hype for this spyro trilogy remaster and tbh...i never did grow up playing spyro yet i played a little bit of crash with the 2 GBA games
Reply
:iconemilystepp:
EmilyStepp Featured By Owner May 6, 2018  Professional Traditional Artist
Spyro was my very first PS1 game when I was like 9.  I only played Crash a little when I went to my mom's friend's house.  I'm definitely a Spyro kid haha.  
Reply
:iconbulborb64:
Bulborb64 Featured By Owner May 6, 2018
but even then i didnt play crash that much so really i have to say im on neither of the 2
Reply
:iconunicornlover2500:
UnicornLover2500 Featured By Owner May 6, 2018
i love your drawing of Spyro reignited redesigned concept artwork. 
Reply
:iconanotheruser666:
AnotherUser666 Featured By Owner May 6, 2018  Student Traditional Artist
Yaayyy Spyro! I cannot wait for Reignited Trilogy. Very nice drawing <3
Reply
:iconwoodland-ghoul:
WOODLAND-GHOUL Featured By Owner May 6, 2018
looks amazing!!
Reply
:iconthefinehat:
TheFineHat Featured By Owner May 6, 2018  New Deviant Student General Artist
Amazing I cant wait for the remake!
Reply
:iconnorthtron:
Northtron Featured By Owner May 6, 2018  Hobbyist Digital Artist
Awesome dude!
Reply
:iconbatmanandson:
BatmanandSon Featured By Owner May 6, 2018  Hobbyist Writer
Fuckin' beautiful.
Reply
:iconnatzuki92:
Natzuki92 Featured By Owner May 6, 2018  New Deviant Hobbyist Digital Artist
Awsome!
Reply
:iconnyro1:
nyro1 Featured By Owner May 5, 2018
Spyro and Sparx
Look Awesome in your art style
I Agree with Each Fan Can't wait for Reignited Trilogy to Come Out
then again the developers do need time to make progress can't rush Greatness
Reply
:iconsaraeustace91:
Saraeustace91 Featured By Owner May 5, 2018  Hobbyist General Artist
Beautiful ❤️
Reply
:iconkurlywurls:
KurlyWurls Featured By Owner May 5, 2018  Hobbyist Digital Artist
Wow this is awesome :D 
Reply
:iconmissunashamed:
MissUnashamed Featured By Owner May 5, 2018  Hobbyist Digital Artist
I love how this turned out :) great work
Reply
:iconskypotatofire:
SkyPotatoFire Featured By Owner May 5, 2018
Cute.
Reply
:iconzephrzolt:
ZephrZolt Featured By Owner May 5, 2018  Hobbyist Traditional Artist
It's a Spyro! ;A; :la:
Reply
:icondesrosaur:
Desrosaur Featured By Owner May 5, 2018
my boi!!!
Reply
Add a Comment:
 
×




Details

Submitted on
May 5
Image Size
3.6 MB
Resolution
3000×1800
Link
Thumb

Stats

Views
1,447
Favourites
468 (who?)
Comments
36
×